Translate

Blogkeen

Little Red L

Följ Little Red Ls blogg på bloglovin!

Follow on Bloglovin

21 maj 2012

Optimism

Jag har ägnat hela helgen åt att bättra på "sol"-brännan. Är man ginger är det tillåtet att ta till fusk som brun utan sol! Nu är jeansen uppvikta, kängorna utbytta mot ballerina och koftan byttes till en tunn jacka. Jag hade bråttom som vanligt och hann inte öppna fönsterluckorna, hoppar således ut genom dörren och inser att det spöregnar. Idag igen. Mina solbrända fötter utstrålade inte fullt lika stora semesterkänslor dyngsura.

Jag har alltid tänk mig Paris som en solig stad där alla går omkring i färglada, glamourösa kläder och konstant röda läppar. Jag borde kanske förstått att svart var icke färgen som gällde med tanke på att de flesta stora märken härifrån är väldigt svarta. Jag är ändå besviken. Grått väder, gråa människor, gråa kläder. Jag hoppas att det blir bättre med allting när det är sommar, men det kommer jag inte att få se, för jag åker hem om tolv dagar. Hurra, hurra, hurra, hurra!!!

Innan jag åker hem måste jag dock se till att bestämma ett antal saker med min hyresvärd, vilket kommer att bli minst sagt intressant eftersom jag inte förstår ett ord av vad han säger. Sedan är det banken, de pratar förvisso engelska, och en lugn och sansad franska, men de har stängt när jag är ledig. Värst är elbolaget, för de tar nog pris i att vara dåliga på att svara i telefon.

Nästa gång jag är i Paris ska jag ha så mycket pengar att jag kan äta macarons varje dag! Det är nästan lite synd att Laudrée öppnar i Stockholm, för det gör planen om sommarformen lite svårare. Men bara nästan lite synd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar